Amateursilen volgens nieuw baanprincipe

Snitser Mar 1 september – Het traditionele amateursilen op de Snitser Mar is gewonnen door de Sneker Pan met aan het roer Pieter Boelsma. Tijdens deze wedstrijden worden de skûtsjes gestuurd door bestuursleden van de eigenarencommissies of bemanningsleden.
Er werd gezeild volgens het principe dat aan het eind van het eerste rak gekozen kan worden uit twee boeien. Dat betekent dus dat er geen zandloper en driehoeksbaan mogelijk is.
Sneek zag in de eerste race de Halve Maen achter zich eindigen. In de tweede wedstrijd was dat Gou, waarvan stuurman Jan Feike Hoekstra er eerst voor zorgde dat zijn skûtsje aan de leiding kwam, maar zich vervolgens verzeilde.

A7-bokaal
Zondag zeilde de skûtsjes van Sneek, Joure en Heerenveen om de zogeheten A7-bokaal. De drie schepen hebben immers de thuishaven in een gemeente aan de vierbaansweg door Fryslân. Joure won, Sneek (met aan het roer Jappie van Douwe Visser) werd tweede en Heerenveen (ook gestuurd door een zoon van de schipper) werd derde. Onder de bemanning bevonden zich vele vertegenwoordigers van sponsors. Er werden vier wedstrijdjes gevaren.