Derde Rabo Interpolis Regatta meer dan het winnen van de wedstrijd

Vrijdag 2 juli 2010 gaat de geschiedenis in als de dag waarop het Nederlands elftal in de kwartfinale van het WK voetbal Brazilie versloeg. Maar zeker ook als de dag waarop 14 SKS skutsjes op het Sneekermeer een fantastisch zeilevenement neerzetten voor hoofdsponsors Rabobank Interpolis. Veel zon, genoeg wind en prachtig water plus 14 enthousiaste teams maakten dat de dag vanaf de routebespreking in de vroege ochtend al niet kapot kon. Het programma was enigszins vervroegd en aangepast in het kader van het WK voetbal.

Rabo Interpolis Regatta 2010

Twaalf teams van diverse Rabobanken en Interpolis bemanden de diverse skutsjes. Voor het eerst waren dit jaar ook twee teams van subsponsors de Dokummer Vlaggen Centrale en Heineken aanwezig. Beide sponsors gaven meteen hun visitekaartje af door als respectievelijk eerste en tweede te eindigen.

Rabo Interpolis Regatta 2010

Er werden twee prachtige wedstrijden gezeild. Waarbij in de ochtendwedstrijd een briesje met een kracht 3 met uitschieters naar 4 over het Sneekermeer ging. ’s Middags was de wind iets afgenomen en werd er met een krachtje 2 gezeild. Meteen was duidelijk dat de winnende slagen hierdoor ook iets anders over het meer lagen. Prachtig op tijd finishten de laatste skutsjes rond een uur of drie. Tegen half vier konden de heer Joop Kanen, directievoorzitter van Interpolis en Bouwe Westerdijk, voorzitter SKS, de prijswinnaars bekend maken.

Rabo Interpolis Regatta 2010

Tegen de tijd dat de kampioensfoto (zie bijgaand) werd geknipt, stond het Nederlands Elftal klaar voor een zinderende wedstrijd tegen Brazilie. Die met 2-1 werd gewonnen, hetgeen de oranje kroon op de Rabo Interpolis Regatta 2010 betekende!

Winnaars Rabo Interpolis Regatta 2010

De uitslag:

1. Sneek met de Dokkummer Vlaggen Centrale; 2. Woudsend met Heineken; 3. Joure met Rabobank Leeuwarden NoordWestFriesland; 4. Bolsward met Rabobank Sneek-ZuidwestFriesland; 5. Grou met DVC-Heineken; 6. Leeuwarden met Rabobank Burgum -de Lauwers; 7. Lemmer met Interpolis 2; 8. Earnewald met Interpolis 1; SWH met Rabobank Heerenveen-Gorredijk; 10. Heerenveen met Rabobank De Stellingwerven; 11.Drachten met Rabobank Noordoostpolder; 12. d’Halve Maen met Rabobank Drachten; 13. Langweer met Rabobank Sneek-ZuidwestFriesland; Huizum met Rabobank Leeuwarden NoordWest Friesland.