Douwe Egberts Nederland neemt na 20 jaar afscheid als hoofdsponsor SKS

Sneek, 18 januari 2008. De Sintrale Kommisje Skûtsjesilen en Douwe Egberts Nederland nemen na 20 jaar afscheid van elkaar. Douwe Egberts Nederland is gedurende die periode hoofdsponsor geweest van de vereniging van schippers, bemanningsleden, skûtsjeseigenaren en wedstrijdorganisaties, en de door haar uitgeschreven skûtsjesilerijen.
In die 20 jaar was Douwe Egberts Nederland van buitengewoon grote betekenis voor de SKS. “Het bedrijf en haar medewerkers droegen er aan bij dat het skûtsjesilen zich verder kon ontwikkelen tot het fantastische evenement dat het nu is, een evenement dat zowel nationaal en internationaal veel belangstelling trekt”, constateert SKS-voorzitter Bouwe Westerdijk.
“Het sponsorschap van Douwe Egberts Nederland speelde zich grotendeels op de achtergrond af. Deze positie vonden zowel Douwe Egberts Nederland als de SKS het beste passen bij een traditievol gebeuren als het skûtsjesilen,” zegt directeur Piet Hein Merckens van Douwe Egberts Nederland. Daardoor zorgde het bedrijf er mede voor dat de commercie geen rol van betekenis kon spelen in het evenement en dat het skûtsjesilen zo zijn authentieke glans kon behouden.
In goed overleg hebben Douwe Egberts Nederland en de SKS nu besloten dat Douwe Egberts Nederland vanaf 2008 niet langer hoofdsponsor is.
“De SKS is Douwe Egberts Nederland zeer dankbaar voor het vertrouwen en het partnerschap in die vele mooie jaren”, aldus Westerdijk. “We verwachten binnenkort de naam van een nieuwe sponsor bekend te kunnen maken.”