Koninklijke onderscheiding voor Piet Paulusma

Weerman Piet Paulusma uit Harlingen is vrijdag 21 januari benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. Paulusma kreeg in de Statenzaal in het provinciehuis in Leeuwarden de versierselen uitgereikt door commissaris van de Koning in de provincie Fryslân drs. A.A.M. Brok en burgemeester C.M. Sjerps van gemeente Harlingen. Hij ontving de koninklijke onderscheiding vanwege zijn inzet voor Fryslân en talloze organisaties. “Paulusma toont zich een ware ambassadeur voor Fryslân en de Friese taal. Zijn weerbericht is een ankerpunt voor velen”, aldus commissaris van de Koning Brok. De onderscheiding werd opgespeld door zijn tweelingbroer Lume.

Piet Paulusma is ook al jarenlang betrokken bij het SKS skûtsjesilen. Hij was in 2003 opvolger van Marijke Waalkens, die tot die tijd het weerbericht voor de Minwaarrie verzorgd had. Sindsdien rapporteert de sympathieke weerman iedere wedstrijddag op meerdere momenten zijn kennis en verwachtingen over wind en buien. Naast het online exclusieve SKS weerbericht op onze website, is Piet Paulusma ook elke wedstrijddag aanwezig tijdens de routebespreking van de plaatselijke commissie om de weersverwachting persoonlijk toe te lichten.

SKS Routebespreking 2019

Weerman Piet Paulusma tijdens de routebespreking in Grou, 2019

Klik hier voor het bericht – met reactie van Piet Paulusma – op Omrop Fryslân.