SKS opent seizoen met Sprintwedstrijden

Op zaterdag 4 mei a.s. zal het SKS seizoen 2013 van start gaan met de Sprintwedstrijden op de Hegemer Mar. De skûtsjes verzamelen op de Rakkenpôle waar om 10.00 uur de routebespreking zal worden gehouden. Vervolgens zullen schippers en bemanningen zich gereedmaken voor de eerste SKS krachtmeting van dit jaar.

Om 10.30 uur klinkt het startschot voor de eerste wedstrijdenserie. Afhankelijk van de wind zal drie of vier keer gestart worden. Op het eind van het kruisrak liggen twee boeien. Men is vrij om de bakboord- of stuurboordboei te ronden. De bakboordboei moet bakboord worden gerond en de stuurboordboei moet stuurboord worden gerond. Na het ronden van de boei wordt er voor de wind door de startlijn gefinisht.

Vijf minuten na de finish van het laatste skûtsje volgt alweer het 10-minutensein voor de volgende start. Want dat is waar het om draait tijdens deze Sprintwedstrijden: het starten! Rond 14.00 uur start de tweede wedstrijdenreeks en deze eindigt om 16.00 uur.