Skûtsje Journaal terug bij MAX!

Vanaf zaterdag 4 augustus besteedt MAX opnieuw aandacht aan het skûtsjesilen. Twee weken lang ziet de kijker wedstrijdverslagen en reportages van het SKS kampioenschap skûtsjesilen in Friesland. Het Skûtsje Journaal is van zaterdag 4 tot en met vrijdag 17 augustus elke dag live te zien op NPO 1.

Na een succesvolle reeks uitzendingen in 2017, slaan Omroep MAX, Omrop Fryslân en de Sintrale Kommisje Skûtsjesilen opnieuw de handen ineen. MAX-presentatrice Carrie ten Napel presenteert dagelijks het Skûtsje Journaal. In het programma onder andere de wedstrijdverslagen, voorzien van commentaar van Eelke Dykstra. Hij is schipper en meervoudig kampioen skûtsjesilen. Verder wordt door middel van reportages uitgelegd welke verschillende functies er aan boord en rondom het skûtsje zijn. Daarnaast wordt er ingegaan op de historie van het skûtsjesilen. Te gast aan boord bij Carrie ten Napel zijn onder anderen Hans Wiegel, Ireen WüstFoppe de Haan en Miranda van Kralingen.

Skûtsje Journaal
Zaterdag 4 augustus om 19.00 uur op NPO 1
En maandag 6 t/m vrijdag 17 augustus om 17.25 uur op NPO 1 (m.u.v. de zondagen)
Presentatie: Carrie ten Napel