Joure wint Rabo Interpolis Hurdsilerij 2012

Het Jouster skûtsje met aan boord gasten van Rabobank Burgum-De Lauwers en Noordoost Friesland heeft de Rabo Interpolis Hurdsilerij 2012 gewonnen. Woudsend eindigde als tweede en Sneek derde.

Joure wint Rabo Interpolis Hurdsilerij 2012

Eenmaal per jaar staan de 14 SKS skûtsjes ter beschikking aan de hoofdsponsors Friese Rabobanken en Interpolis. Zij zeilen tijdens de Rabo Interpolis Hurdsilerij twee wedstrijden met hun relaties. Ook waren dit keer weer een aantal skûtsjes beschikbaar voor subsponsors. Zo kwamen Heineken en InVra plus met hun eigen relaties in actie.

De dag begon met een welkomstwoord door Bert Roman, directievoorzitter Rabo Sneek-ZuidwestFriesland, en René Nagelhout, SKS bestuurslid. De routebespreking werd verzorgd door Pieter Boelsma waarna Age Veldboom, één van de initiatiefnemers van het Skûtsjemuseum in Earnewâld, de aanwezigen informeerde over de historie van de skûtsjes en de schippersfamilies.

Actie tijdens de Rabo Interpolis Hurdsilerij 2012

Sneek en d'Halve Maen tijdens Rabo Interpolis Hurdsilerij 2012

Toen werd het tijd om zelf in actie te komen. Er waren prachtige omstandigheden om te zeilen op de Snitser Mar. Zon en windkracht 3 tot 4 leverden mooie wedstrijden op. De Sneker Pan met als gastbemanning Rabobank Drachten aan boord won de eerste wedstrijd vóór Joure met Rabobank Burgum-De Lauwers en Noordoost Friesland.

Interpolis 1 aan boord bij Leeuwarden

Skûtsjes voor de wind tijdens Rabo Interpolis Hurdsilerij 2012

Na een uitstekende lunch in ‘It Foarûnder’ op het Starteiland gingen de skûtsjes weer van wal voor de tweede wedstrijd. Opnieuw zeilde het Jouster skûtsje prima voorin en pakte het de koppositie, welke het niet weer afgaf. Heerenveen eindigde als tweede gevolgd door Woudsend.

Einduitslag Rabo Interpolis Hurdsilerij 2012

1. Joure | Rabobank Burgum-De Lauwers en Noordoost Friesland