SKS neemt klachten over slotdag Sneekermeer serieus

Een verplaatsing van de finale van het SKS skûtsjesilen van Sneek naar Lemmer is nog niet aan de orde. Berichten in de media als zou de VSB-vergadering hier een voorstander van zijn, komen niet overeen met wat er zaterdag 5 januari is afgesproken. De situatie rond het samenvallen van de slotdag van het skûtsjesilen met de vooravond van de Sneekweek komt enkele malen voor met als oorzaak de vakantiespreiding. De SKS vindt wel dat er door de VSB en met name door Pieter en Eldert Meeter een duidelijk en serieus signaal is afgegeven. De klachten zullen daarom worden besproken met alle partijen die bij de slotwedstrijd, de prijsuitreiking, de Sneekweek en het Starteiland betrokken zijn. SKS-voorzitter Bouwe Westerdijk toonde zich tegenover het Algemeen Nederlands Persbureau gereserveerd over verplaatsing. “De SKS is een club die hecht aan traditie en de slotwedstrijd is al sinds jaar en dag in Sneek.”