Sprintwedstrijden 21 mei a.s. | #SKS16

De SKS Sprintwedstrijden op de Hegemer Mar (ter hoogte van de Rakkenpôle) worden dit jaar op zaterdag 21 mei a.s. gehouden.

Om 10.30 uur klinkt het startschot voor de eerste serie wedstrijden. Afhankelijk van de wind zullen de skûtsjes 3 of 4 keer per serie starten. Tijdens de startprocedure wordt gebruik gemaakt van de luchthoorn van het startschip i.p.v. een schot. Er worden geen terugroepnummers getoond. Degene die te vroeg is gestart wordt niet gefinisht. Zo spoedig mogelijk na de finish van het laatst aangekomen skûtsje zal de volgende startprocedure beginnen. Want dat is waar het om draait tijdens deze Sprintwedstrijden: het starten!

Tussen 13.00 en 14.00 uur gaat de tweede wedstrijdenreeks van start en deze eindigt rond 15.30 uur.