Uitnodiging Jeugdzeilen 2018

Jaar op jaar zeilen we met fantastische jeugd en hebben we altijd prachtig weer bij het Jeugdzeilen, georganiseerd door de Commissie van Schippers en Bemanningen, Stichting Foar de Neiteam en de SKS en IFKS. Ook dit jaar gaan we er weer een schitterend evenement van maken.

Het Jeugdzeilen wordt elk jaar weer mogelijk gemaakt door het vele aantal vrijwilligers die bestaan uit schippers en bemanningen vanuit de SKS en IFKS. Ook dit jaar gaan we dit voor de jeugd, die hier belangstelling voor heeft, weer mogelijk maken.

Het Jeugdzeilen is bestemd voor de Friese en Hollandse jeugd met belangstelling voor het skûtsjesilen. De afgelopen jaren is er gezeild met G.W.S.-schouwen en pramen en skûtsjes. Een daverend succes!! Ook dit jaar worden deze platbodems weer beschikbaar gesteld.

Datum: 21 + 22 september 2018 (Vrijdagavond + zaterdag).

Plaats van handeling: Vrijdags vindt er een nautisch/historische speur/puzzeltocht plaats in het Skûtsjemuseum in Earnewâld. Zaterdags wordt er gezeild met o.a. G.W.S.-schouwen en skûtsjes op of nabij de Pikmar bij Grou en kunnen er weer vragen gesteld worden aan een bekende skûtsjeschipper vanaf het prachtige volgschip ‘Vrouwe Nieske’.

(Detailinfo volgt na opgave).

Geef je op!!!

Ben jij tussen de 8 en 18 jaar (en absoluut niet jonger), wil je graag meer weten over het skûtsjesilen en altijd al eens (onder begeleiding van ervaren instructeurs) in een G.W.S.-schouw of op een echt skûtsje willen zeilen?

Geef je dan vóór 17 september 2018 op via atzerienkdeleeuw@gmail.comGeef daar je naam, leeftijd, woonplaats en telefoonnummer door.

Namens de organisatie,

Atze Rienk de Leeuw / Frits Jansen