Heerenveen 4de maal eerste

In de tweede wedstrijd van de donderdag deed Dirk-Jan Reijenga (Joure) opnieuw goed mee. Voor de tweede keer deze donderdag 2de. En dat levert plaatsjes winst in het klassement op. Heerenveen won de middagwedstrijd en Sneek knokte ervoor om de schade zo klein mogelijk te houden.

Heerenveen houdt Drachten er achter, terwijl Lemmer op komt zetten.

Na een bijzonder slecht gevaren derde kruisrak wist Visser toch nog als 3de over de eindlijn te komen en bedraagt het verschil tussen de nummers 1 en 2 in het klassement voor de slotwedstrijd in Sneek 0,2 punten in het voordeel van de Heerenveners.

Zeilde Auke de Groot met het SWH-skûtsje ’s morgens nog naar een derde plaats, ’s middags moest hij het bij zijn tiende houden. Dit keer was het Albert Visser die de outsiders vertegenwoordigde in de voorstel gelederen. Lange tijd lag hij tweede, maar hij werd uiteindelijk 5de.

Langweer en Leeuwarden voeren lange tijd met de rode wimpel in het want, maar het probleem werd uiteindelijk in den minne geschikt.

Bekijk hier de Omrop Fryslân uitzending