Uitnodiging Jeugdzeilen 2015

Waarom?

Vorig jaar is het jeugdzeilen voor de vierde keer georganiseerd door de Commissie van Schippers en Bemanningen, Stichting Foar de Neiteam en de IFKS en SKS. Het jeugdzeilen wordt elk jaar weer mogelijk gemaakt door het vele aantal vrijwilligers die bestaan uit schippers en bemanningen vanuit de SKS en IFKS. Ook dit jaar willen we dit voor de jeugd, die hier belangstelling voor heeft, mogelijk maken.

Het jeugdzeilen is bestemd voor de Friese en Hollandse jeugd met belangstelling voor het skûtsjesilen. De afgelopen jaren is er gezeild met G.W.S.-schouwen. Een daverend succes!! Ook dit jaar stellen de eigenaren van de G.W.S.-schouwen hun schouwen en Watersportcentrum de Twirre de pramen beschikbaar.

Datum:

25 + 26 september 2015 (Vrijdagavond + zaterdag, info volgt).

Plaats van handeling:

Er wordt gezeild met G.W.S.-schouwen op of nabij de Pikmar bij Grou. De ‘Vrouwe Nieske’ fungeert als volgschip.

Voor meer informatie ga je naar de pagina Jeugdzeilen op de site www.skutsjehistorie.nl.

Geef je op!!!

Ben jij tussen de 8 en 18 jaar, wil je graag meer weten over het skûtsjesilen en altijd al eens (onder begeleiding van ervaren instructeurs) in een G.W.S.-schouw of op een echt skûtsje willen zeilen?

Geef je dan vóór 20 september op via eildert@farre.nl. Geef daar je naam, leeftijd, woonplaats en telefoonnummer door.

Jeugdzeilen 2014