Detour brengt ‘Oade oan Klaas en Sippy’!

De Lemster coverband DETOUR heeft een Friestalig nummer geschreven voor het verslaggeversduo Klaas Jansma en Sippy Tigchelaar van Omrop Fryslân. Na 35 jaar het skûtsjesilen live van commentaar te hebben voorzien, houdt het tweetal er na dit seizoen mee op. Hun besluit leidde tot het schrijven van de ‘Oade oan Klaas en Sippy’.

De leden van DETOUR zijn liefhebbers van het skûtsjesilen en toen ze hoorden dat Klaas en Sippy ermee wilden gaan stoppen, kwamen ze al snel op het idee om een nummer voor het duo te maken.”Zo verdwijnen ze niet zomaar van het toneel,” aldus de band. Klaas Jansma was in de studio aanwezig om een ‘uniek’ verslag in te spreken. Dit verslag zit in het nummer verwerkt.

Vorige week werd het nummer voor het eerst gedraaid bij Radio Fryslân. DETOUR hoopt dat het nummer veel gedraaid wordt op de radio, zodat iedereen het kan meezingen tijdens de wedstrijden. Volgens de Lemster band is het dé skûtsjehit van dit seizoen.

De videoclip is te zien op YouTube en de CD-single is onder meer verkrijgbaar via www.banddetour.nl.

Detour