Hidzer Lzn. Meeter overleden

Ons bereikte het trieste bericht dat op maandag 1 juni jl. geheel onverwacht Hidzer Lzn. Meeter is overleden. Hij was de tweede zoon van de vermaarde oud-schipper Lodewijk Meeter en vader van onze huidige SKS schippers Lodewijk (Huzum) en Johannes (Langweer).

Hidzer Meeter was van 1975 t/m 1980 schipper op het Earnewâldster skûtsje. In 1985 en 1986 was hij schipper op de Oeral Thús, het huidige Jouster skûtsje, dat toen nog in de IFKS zeilde. Daarna werd hij bemanningslid op het Ljouwerter skûtsje bij schipper Rienk Zwaga. In 1991 ging met het schipperschap op het bekende skûtsje de Friesland een jeugddroom van Hidzer Meeter in vervulling. Hierop heeft hij tot 1999 bij de IFKS gezeild.

De skûtsjewereld verliest met het overlijden van Hidzer Meeter een geliefd oud-schipper en een betrokken liefhebber van het skûtsjesilen. De SKS condoleert familie en naasten en wenst hen veel sterkte in deze zware tijd.

Hidzer Lzn. Meeter

Hidzer Lzn. Meeter (archief 2012)

Foto: Martin de Jong