Johannes Hzn. Meeter stopt als schipper Langweer

Langweer moet op zoek naar nieuwe schipper

Schipper Johannes Hzn. Meeter heeft het bestuur van Stichting Skûtsjes Doniawerstal, eigenarencommissie van het SKS skûtsje ‘Twee Gebroeders’ welke uitkomt voor Langweer, te kennen gegeven per direct te stoppen.

Johannes Hzn. Meeter

Ondanks de goede verstandhouding en samenwerking met het bestuur ziet Meeter geen heil in de nieuwe zeilformule waarbij Langweer als enige schip zo’n 12 m2 tuig moet inleveren. De nieuwe formule werd vrijdag tijdens de algemene ledenvergadering van de SKS aangenomen.

Johannes Hzn. Meeter was drie jaar schipper op het skûtsje Langweer. Beste prestatie was de tweede plek in de eindrankschikking in 2015 waarbij het kampioenschap op 0.2 punten beslist werd in het voordeel van Joure.

Het bestuur betreurt het plotselinge vertrek maar toont begrip voor Meeters keuze en gaat op zoek naar een nieuwe schipper.

[Bron: www.skutsjelangweer.nl]