Lodewijk Meeter stopt

LODEWIJK MEETER NIET LANGER SCHIPPER HUZUMER SKUTSJE

Lodewijk Meeter zal in 2009 niet meer aan het helmhout staan van It Doarp Huzum. De schipper heeft die beslissing bekendgemaakt na afloop van de laatste wedstrijd van het seizoen 2008 op het Sneekermeer. Voornaamste motief voor Meeters besluit is teleurstelling over de resultaten gedurende zijn periode als schipper (sinds 1997).

Het bestuur van de Stichting Vriendenkring It Huzumer Skûtsje heeft met begrip kennis genomen van Meeters besluit om zich terug te trekken. Binnen afzienbare tijd hoopt het de naam van een nieuwe schipper bekend te kunnen maken. Dat dient een nazaat te zijn van de onlangs overleden ‘pake’ Lodewijk Meeter. Een en ander is indertijd statutair vastgelegd bij de overdracht van het skûtsje aan de stichting.