SKS benoemt Bouwe Westerdijk en Wander Toering tot leden van verdienste

Tijdens de drukbezochte jaarvergadering in zeilschool Annage van de stichting Earnewâldster Skûtsje en de wedstrijdcommissie Earnewâld zijn op zaterdag 30 oktober Bouwe Westerdijk en Wander Toering benoemd tot lid van verdienste van de SKS.

Bouwe Westerdijk was veertig jaar betrokken bij het skûtsje van Earnewâld. Hij voer al die jaren mee als bemanningslid. Westerdijk heeft vanaf 1980 verschillende schippers ‘gediend’ en zeilde vanaf 2004 tot nu mee aan boord met schipper Gerhard Pietersma. Er waren voor hem talloze mooie momenten, maar hoogtepunten zijn het behalen van het SKS-kampioenschap in 1982 en 1982. Dat was met schipper Jeen Ulbesz Zwaga aan het helmhout.

Bouwe Westerdijk lid van verdienste SKS

Bouwe Westerdijk benoemt tot lid van verdienste SKS

Ook Wander Toering kreeg uit handen van SKS-voorzitter René Nagelhout het zilveren skûtsje opgespeld dat een lid van verdienste van de vereniging toekomt. Wander Toering was van 1982 tot heden bestuurslid van de commissie Earnewâld. Hij was tevens secretaris van de eigenarencommissie. Verder regelde Toering de verkoop van de SKS-wimpels en zorgde hij voor de verdeling van de Skûtsjejournaals. Tijdens wedstrijden regelde hij dat start en finish er netjes in kwamen te liggen.

Ook Wander Toering krijgt het zilveren skûtsje opgespeld

Bouwe Westerdijk en Wander Toering werden door het bestuur van de commissie Earnewâld benoemd tot erelid. Ook Sietse Bruinsma (oud-lid van de originaliteitscommissie van de SKS) en Piebe Wester (lid van verdienste van de SKS) zijn tot erelid benoemd.