SKS-erelid Feike Jan Hoekstra overleden

Op zondag 5 maart j.l. is na een periode van afnemende gezondheid op 89-jarige leeftijd Feike Jan Hoekstra overleden. Hoekstra was tijdens zijn werkzame leven directeur van de Nutsspaarbank. Sinds 1958 zat hij jarenlang in het bestuur van de Skûtsje Kommisje Grou. Eerst als secretaris en later als penningmeester. Tijdens het 75-jarig jubileum van de SKG in 2004 werd Hoekstra benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. Hij heeft altijd veel voor het Grouster skûtsje betekend en werd door velen gezien als ‘de personificatie van de skûtsjesilerij in Grou en omgeving’.

Feike Jan Hoekstra heeft zich naast het Grouster skûtsje ook jarenlang ingezet voor de SKS. Hij was onder voorzitter Alex Brinksma jarenlang bestuurslid, waarvoor hij werd onderscheiden met het erelidmaatschap.

De SKS condoleert familie en naasten en wenst hen alle sterkte toe.

Feike Jan Hoekstra (archieffoto 2005)

Feike Jan Hoekstra (2005)

Foto: Martin de Jong