SKS lanceert iPhone app

Dit jaar organiseert de Sintrale Kommisje Skûtsjesilen (SKS) voor de 66e keer het SKS kampioenschap. Een zeilevenement met een rijke historie en vele tradities, waarbij 14 skûtsjes elk jaar opnieuw strijden om de felbegeerde kampioenswimpel en het sulveren skûtsje.

Dit betekent echter niet dat elk jaar ook alles bij het oude blijft, want de SKS is een organisatie die met z’n tijd meegaat. Sinds vorig jaar is het dankzij het Track & Trace systeem al mogelijk om de 14 SKS skûtsjes wereldwijd live te volgen op internet via de link op deze website.

In lijn met de wereldwijde digitale ontwikkelingen binnen de topsport is het vanaf nu ook mogelijk voor iPhone gebruikers om het SKS skûtsjesilen te volgen via een app. Deze moderne iPhone app werd ontwikkeld door het multimedia bedrijf Van der Let & Partners Identity uit Heerenveen. “De app biedt voor de liefhebbers van het skûtsjesilen, zowel de kijkers als de thuisblijvers, een leuke manier om de wedstrijden te volgen,” aldus directeur Van der let & Partners Identity Simon van der Let. “En het geeft ons als bedrijf een hele mooie mogelijkheid om via dit grootste sportevenement van Fryslân onze app development afdeling te promoten.”

De app bevat onder andere de volgende informatie: wedstrijdagenda, uitslagen, klassement, live radio- en tv-uitzendingen via Omrop Fryslân, achtergrondinformatie over alle skûtsjes, nieuws- en tweetberichten. De SKS app werd gesponsord door de Friesland Post.

De SKS is zeer verheugd met deze nieuwe aanwinst. “Met deze app proberen we het skûtsjesilen nog interessanter en toegankelijker te maken voor een jong en betrokken publiek. Daarbij is het eigenlijk een heel aardige controverse dat je een sport vol tradities bij de mensen brengt via de meest moderne communicatiemiddelen,” aldus SKS bestuurslid Hilda Boesjes-Beljon.

SKS iPhone app

Klik hier voor meer informatie over het downloaden.