Skutsjes op internet bij SKS en Omrop Fryslan

Samenwerking Sintrale Kommisje Skûtsjesilen en Omrop Fryslân

De wedstrijden om het SKS-kampioenschap zijn dit jaar niet alleen live op de website van de SKS te volgen, maar ook op Omroplive.nl. De Sintrale Kommisje Skûtsjesilen en Omrop Fryslân zijn voor het skûtsjesilen in 2011 een samenwerking aangegaan. De organisaties willen het GPS-volgsysteem op internet verder uitbouwen.

Omrop-directeur Jan Koster en SKS-voorzitter Bouwe Westerdijk, ondertekenen op vrijdag 15 april een samenwerkingsovereenkomst voor een jaar. Daarmee wordt de Omrop per 1 mei mediapartner van de SKS. Behalve de wedstrijden, is ook de slotprijsuitreiking van het kampioenschap op Omroplive.nl te volgen. Het is de eerste keer dat deze prijsuitreiking live uitgezonden wordt bij de Omrop. Natuurlijk doet Omrop Fryslân evenals voorgaande jaren ook weer uitgebreid verslag van alle wedstrijden. Live op de radio met Klaas Jansma en Sippy Tigchelaar en ’s avonds met het skûtsjejournaal op televisie.

Samenwerking SKS en Omrop Fryslan

Henk Frankema – Bouwe Westerdijk – Jan Koster (Omrop-directeur)

SKS-voorzitter Bouwe Westerdijk: “Met de samenwerking tussen de SKS en Omrop Fryslân worden twee sterke Friese merken aan elkaar gekoppeld. Dat is mooi voor de promotie van het skûtsjesilen.”

Omrop-directeur Jan Koster “Omrop Fryslân wil steeds meer onderdeel zijn van de Friese gemeenschap. Het skûtsjesilen en Fryslân horen bij elkaar, wij zijn er dus blij mee dat we nu mediapartner van de SKS zijn.”

Samenwerking SKS en Omrop Fryslân

V.l.n.r.: Jan Koster – Bouwe Westerdijk – Peter de Jong –