Sneek wint jubileumwedstrijd Woudsend 40 jaar

Woudsend 7 juni 2008 – Douwe Visser lijkt met zijn Sneker Pan koning van het voorseizoen 2008 te willen worden. Na de winst bij Lemmer in Lemmer Ahoy en de eindzege op eigen water bij de Waterpoorttrofee schreef hij nu ook de jubileumwedstrijd van de wedstrijdorganiserende commissie Woudsend op zijn naam.

Veertig jaar geleden werd de eerste SKS-wedstrijd op de Hegemer Mar bij Woudsend georganiseerd. Zolang hij meezeilde bij de SKS had toenmalige schipper Klaas van der Meulen van het Woudsender skûtsje daar al naar gestreefd.

Receptie jubileum commissie Woudsend

Een beeld van de receptie in de Driuwpôlle.

Aan dat feit werd uiteraard tijdens de drukbezochte jubileumreceptie vele malen herinnerd. Verschillende sprekers feliciteerden de Woudsender commissie met deze verjaardag. Uiteraard ook SKS-voorzitter Bouwe Westerdijk.

In die commissie zit ook Teake van der Meulen, voormalig schipper en tegenwoordig wedstrijdleider. Hij werd “suver gek” van de wind zaterdagmiddag. Die kwam vanuit alle hoeken en draaide plotseling 180 graden.

Jubileumwedstrijd commissie Woudsend 2008

Skûtsjes voor de wind in actie. (Foto’s Jaap Cuperus)

Daardoor werd met name de strijd om de plaatsen drie, vier en vijf bijzonder interessant, want Grou, Woudsend en Heerenveen zochten de eigen vlaagjes en lieten het veld het veld. In ieder geval de twee koplopers, de Sneker Pan en Joure.

De uitslag:
1. Douwe Visser, Sneek