Sneker Pan wint Rabo Regatta

Snitser Mar 29 augustus 2008 – Onder ideale omstandigheden is op de Snitser Mar de Raboregatta gehouden. Voor deze wedstrijd koppelde weerman Piet Paulusma de vertegenwoordigers van de SKS-hoofdsponsors Friese Rabobanken en Interpolis met hun genodigden op vakkundige wijze aan de aanwezige SKS-skûtsjes. gekoppeld.

Piet Paulusma waarschuwde dat de wind in de loop van de dag wel eens weg zou kunnen vallen op moment dat de zon zou doorbreken. Gelukkig gebeurde dat niet zodat zowel ’s morgens als ’s middags de wedstrijden met een lekker windje konden worden verzeild.

In de eerste race was Woudsend, met aan het roer good old Teake van der Meulen (onder toezicht van broer Ype, die nu als schotenman fungeerde) heer en meester. ’s Middags bleek de Sneker Pan, na mooie duels met SWH-skûtsje de snelste.

Na afloop kon Bert Roman namens de Rabobank terugzien op een zeer geslaagde dag. De hoofdprijs voor het beste presterende skûtsje van deze dag viel te beurt aan  de Sneker Pan.

Uitslag Rabobank – Interpolis  Regatta 2008

W1   W2      Punten