Sprintwedstrijden openen SKS-seizoen

Morgen (zaterdag 5 mei) zal tijdens de Sprintwedstrijden op het Heegermeer (ter hoogte van de Rakkenpôle) de eerste SKS-krachtmeting van dit seizoen plaatsvinden. Bij een sprintwedstrijd gaat het maar om één ding en dat is het starten!

Om 11.00 zal de eerste serie wedstrijden van start gaan. Op het eind van het kruisrak liggen twee boeien. Men is vrij om de bakboord- of stuurboordboei te ronden. De bakboordboei moet bakboord worden gerond en de stuurboordboei moet stuurboord worden gerond. Na het ronden van de boei wordt er voor de wind door de startlijn gefinisht.

Vijf minuten na de finish van het laatste skûtsje volgt het 10-minutensein voor de volgende start. Afhankelijk van de wind zullen de skûtsjes 3 of 4 keer per serie starten. De tweede wedstrijdenreeks begint rond 14.00 uur en eindigt om 16.00 uur.