Traditionele loting in Grou

Schippers en bemanningen kwamen in de tent op het Halbertsmaplein in Grou bijeen voor de opening van het SKS kampioenschap 2015. Na toespraken van Jan Feike Hoekstra (voorzitter Skûtsje Kommisje Grou), Andries Ekhart (wethouder Gemeente Leeuwarden) en Peter de Jong (voorzitter SKS) was het tijd voor de traditionele loting voor de startvolgorde voor de wedstrijden met walstart bij De Veenhoop en Earnewâld.

Regerend SKS kampioen Douwe Azn. Visser heeft nr. 7 bij De Veenhoop

De volledige loting is als volgt:

Maandag 20 juli | De Veenhoop

13. Lemmer
  14. Stavoren

Loting startvolgordes bij De Veenhoop en Earnewâld

Morgen, zaterdag 18 juli, zeilen de veertien SKS skûtsjes de openingswedstrijd op de Pikmar en de Wide Ie bij Grou. Deze en de komende wedstrijden om het SKS kampioenschap 2015 zijn op vele manieren te volgen. Vanaf het wedstrijdwater zult u o.a. via Twitter en Facebook op de hoogte worden gehouden. Daarnaast kunt u alle informatie terugvinden op de Skûtsje App; mocht u deze al op uw smartphone gebruiken, zorgt u er dan wel voor dat u de nieuwste update download in de Apple of Play Store.

Net als voorgaande jaren is het tevens mogelijk de wedstrijden live te volgen via internet. Klik hier voor de Live Race Viewer. Onder ‘Bekijk ook:’ vindt u bovendien een link naar de live boeirondingen.

Wij wensen iedereen een sportief en voortvarend SKS kampioenschap!