Verklaring Stichting Skûtsjes Doniawerstal

Onderstaande verklaring heeft de SKS ontvangen van de Stichting Skûtsjes Doniawerstal.

Het overleg tussen de besturen van Stichting Skûtsjes Doniawerstal (SSD) en Sintrale Kommisje Skûtsjesilen (SKS) naar aanleiding van het terug trekken van het Langweerder skûtsje  uit het SKS Kampioenschap 2017 op Stavoren zaterdag 12 augustus j.l.  heeft geleid tot onderstaande verklaring van SSD:

De wijze waarop het Langweerder skûtsje  ongenoegen uitte betreffende de vorig jaar aangenomen zeilformule was niet correct. Handelend vanuit emotie werd er voor een onjuiste vorm gekozen.  SSD beseft dat deze strijd niet in de wedstrijdreeks moet worden gevoerd maar in de algemene ledenvergadering van de SKS.  Schipper, bemanning en commissie hebben echter nooit de intentie gehad de SKS moedwillig te beschadigen en betreuren het dan ook dat dit binnen de SKS wel zo wordt ervaren.

Het bestuur, de schipper en bemanning bieden dan ook oprechte verontschuldigingen aan richting de leden van de SKS.

Na overleg tussen de beide partijen is besloten na het kampioenschap een vervolgoverleg te laten plaatsvinden waarin de ontstane situatie van het Langweerder skûtsje aan de orde komt.

De overige drie wedstrijddagen zal Langweer niet meezeilen. Het Langweerder skûtsje   zal zich de resterende wedstrijden afmelden bij de wedstrijdcommissies.