Auke de Groot sr. overleden

Dinsdag 17 november is Auke de Groot sr., pake van onze huidige SKS-schipper van het skûtsje Súdwesthoek, op 97-jarige leeftijd overleden. Als zeilmaker was Auke de Groot destijds een van de eerste grote leveranciers van SKS-tuigen. De Groot, oud SKS-bestuurslid en tevens Lid van Verdienste, heeft daarnaast op bestuurlijk vlak veel voor het SKS skûtsjesilen betekent. Hij was medeoprichter en jarenlang voorzitter van de Zeilvereniging IJsselmeer, die onder andere verantwoordelijk is voor de organisatie van de SKS-wedstrijden bij Stavoren. Zijn tomeloze inzet, allereerst als medeoprichter en later als bestuurslid, is van grote waarde geweest voor de Stichting Skûtsje Súdwesthoek.

De SKS condoleert familie en naasten en wenst hen veel sterkte in deze moeilijke tijd.