Geslaagde SKS wedstrijd Special Olympics

Tijdens de Special Olympics Nationale Spelen, die van 13 t/m 15 juni in Sneek en Heerenveen werden gehouden, was het skûtsjesilen een van de demonstratiesporten. Dertien SKS skûtsjes kregen tijdens de wedstrijd een team Special Olympic deelnemers mee aan boord.

Onder prima omstandigheden, windkracht 4 tot 5, gingen de skûtsjes met hun gastzeilers van start. Drachten, met schipper Jeroen Pietersma én Special Olympic zeilers Michiel Brouwer en Michael Weiter, rondde als eerste de bovenste ton. Broer Gerhard Pietersma (Earnewâld), met Jan Obe van der Hoek en Ronald Boon, volgde kort daarop. Het werd een broederstrijd om de eerste plaats. Drachten finishte uiteindelijk toch als eerste en liet Earnewâld achter zich. Wybe Zijlstra en Gerrit Hoekstra zeilden mee met Pieter Meeter (Akkrum) en eindigden op de derde plek. Iedereen kon na afloop terugkijken op een bijzondere en geslaagde wedstrijd.

Earnewâld in achtervolging op Drachten

Vreugde bij de winnaars

Prijswinnaars van de Special Olympics

Uitslag:

1. Drachten – Michiel Brouwer / Michael Weiter | Stichting Plons (Foeke Brouwer)
  2. Earnewâld – Jan Obe van der Hoek / Ronald Boon | SAZS/KWS (Jan de Bruin)
  3. Akkrum – Wijbe Zijlstra / Gerrit Hoekstra | Sporter V.a.s.t. (Henk Timmerman)
  4. Stavoren – Jan Hoogstra / Anoeska Hoogstra-Rooker | Sporter V.a.s.t. (Wijbe Wierda)
  5. Heerenveen – Thibeau Bastien / Boj Dua | SO België (Jozeft van Camp)
  6. D’Halve Maen – Zarcye Martina Man / Sander van Ravensteijn | Stichting STRAS (Gerben Lems)
  7. Joure – David van der Woude / Pieter Wijnja | Sporter V.a.s.t. (Hilbrand Zijlstra)
  8. Woudsend – Poenske Elvilia / Johan Bloom | Stichting Plons (Peter Kuipers)