Inhaalwedstrijd bij Woudsend

Vandaag zeilen de SKS skûtsjes opnieuw op de Hegemer Mar bij Woudsend. Dit betreft de inhaalwedstrijd van de wedstrijd die vorige week dinsdag bij Earnewâld werd afgelast. Er zal gestart worden middels een sleepstart. Een en ander is gisteren in en voorafgaand aan de rûtebesprekking met de schippers doorgenomen. Vandaar dat er vandaag geen rûtebesprekking meer zal plaatsvinden.

De skûtsjes zijn vanaf 13:30 uur op het water en de start zal, zoals afgesproken met de schippers, mogelijk al voor 14:00 uur zijn.

De volgorde van de sleep is als volgt: 1. Stavoren; 2. Leeuwarden; 3. Akkrum; 4. Heerenveen; 5. Sneek; 6. D’Halve Maen; 7. Drachten; 8. Woudsend; 9. Langweer; 10. Lemmer; 11. Joure; 12. Earnewâld; 13. Grou; 14. Huizum.

Na deze inhaalwedstrijd varen de skûtsjes naar Lemmer voor de traditionele intocht door het dorp. Deze zal in verband met de inhaalwedstrijd mogelijk iets later dan 19:00 uur beginnen.