Openlucht Spektakel aan de boorden van het Sneekermeer

In 2013 bestaat het skûtsje de Sneker Pan 100 jaar. Als regerend SKS kampioen 2012 wordt dat gevierd met een heus openlucht spektakel in samenwerking met Teater Snits. Wat een spektakel zal dat gaan worden aan de boorden van het Sneekermeer in juni 2013!

De Sneker Pan - 100 jaar

Het unieke script kent drie verhaallijnen. Ten eerste het verhaal over hoe een skûtsjeskipper anno 1913 door de tijd komt met een grote huishouding, een problematische vrouw en een skûtsje met veel schulden. Ook het verhaal over het leven van Dicky van der Werf, de man die van alles doet om overal bij te horen, maar aan het eind van zijn leven met lege handen achterblijft, zal verteld worden. En als derde het verhaal over de commissie Sneek die met van alles en nog wat bezig is om eindelijk een keer een prijs te winnen, maar die zich tevreden moet stellen met derde, vierde en vijfde plaatsen.

Tijdens de voorstelling bent u getuige van scènes die al deze verhalen vertellen en een sfeer oproepen van de beroepszeilerij, de wedstrijdzeilerij en de Sneker Middenstand. De voorstelling vertolkt een armoedig bestaan op een skûtsje anno 1913 en u bent getuige van drie zeilwedstrijden die drie totaal verschillende, spectaculaire uitvoeringen kent. Als het eind van de voorstelling nadert en de mens nietig wordt, gebeurd het onvoorstelbare……

Het script van dit Openlucht Spektakel is geschreven door Bouke Oldehof uit Tijnje. Hij schreef eerder ook de producties ‘Abe’ en ‘Peer Gynt’ en vertaalde ‘King Lear’ van William Shakespeare in het Frysk. Het kampioensskûtsje de Sneker Pan zal zelf figureren tijdens dit unieke en eenmalige Spektakel aan de boorden van het Sneekermeer.

Beleef en ervaar het mee!

Verzeker uzelf van een plaats op de tribune en bestel vandaag nog uw kaarten via www.panteater.nl.

Voorstellingen:
Vrijdag 31 mei 2013 (première)
Zaterdag 1 juni
Dinsdag 4 juni