SKS Foarwedstriid | zaterdag 4 juli a.s.

De traditionele SKS Foarwedstriid wordt dit jaar op het IJsselmeer voor Lemmer gehouden en staat in het teken van het 150-jarig bestaan van Watersportvereniging ‘De Zevenwolden’. Het SKS skûtsjesilen neemt in de historie van WSV De Zevenwolden een speciale plaats in. De kotter ‘Zevenwolden’ fungeert al jaren als startschip en in de Baai bij Lemmer worden jaarlijks twee dagen wedstrijden voor het SKS kampioenschap georganiseerd.

Zaterdag 4 juli a.s. zullen de SKS skûtsjes twee wedstrijden zeilen. De laatste grote test voordat precies veertien dagen later de strijd om het SKS kampioenschap 2015 losbarst. De Foarwedstriid is prima te volgen vanaf de pier of het Lemster strand.

Het programma ziet er als volgt uit:

9.30 uur Routebespreking in de British Pub aan de Oudesluis te Lemmer

11.00 uur eerste start

14.00 uur tweede start

Behoudens bijzondere omstandigheden zal de ‘prijsuitreiking’  één uur na het finishen van de laatste deelnemer plaatsvinden in de British Pub.