Skûtsjepalaver: wedstrijdtactiek

Op vrijdag 5 februari om 20.00 uur ’s avonds organiseert de Stichting ‘Foar de Neiteam’ een informatieavond voor skûtsjeliefhebbers over het onderwerp:

Skûtsjepalaver: wedstrijdtactiek

Onder deskundige leiding zal het licht op dit onderwerp geschenen worden door Harry Amsterdam uit Sneek.

De bekende Friese zeiler Harry Amsterdam kan putten uit een rijke ervaring als schipper op diverse type schepen. Ook als adviseur op skûtsjes is hij te zien. Hij kan veel vertellen en heeft nuttige tips.
Hij laat met behulp van een beamer verschillende animaties zien waarop de aanwezigen kunnen reageren. Daarna worden de situaties toegelicht met ondersteuning van Geosports en Championship Sailing (via track en tracing).

De avond wordt gehouden in De Driuwpôlle in Woudsend en staat onder leiding van Klaas Jansma