Slotavond SKS kampioenschap 2019

Het bestuur van de Sintrale Kommisje Skûtsjesilen dankt iedereen, die op welke wijze ook, een bijdrage heeft geleverd aan een fantastisch kampioenschap 2019!

Na de openbare prijsuitreiking van het Sulveren Skûtsje aan Douwe Azn. Visser (Grou) voor de toeschouwers op het Starteiland, volgde ’s avonds voor de ‘skûtsjefamilie’ de traditionele Feestelijke Prijsuitreiking.

Burgemeester Jannewietske de Vries, gemeente Súdwest-Fryslân

Burgemeester Jannewietske de Vries, gemeente Súdwest-Fryslân, bedankte schippers en organisatie voor de geweldige Fryslân-promotie en wenste iedereen een prachtig feest.

Redactieraad Skûtsje Journaal ontvangt provinciale stimuleringsprijs

Redactieraad Skûtsje Journaal ontving provinciale stimuleringsprijs

De provinciale waarderingsprijs was voor Frits Jansen

Commissaris van de Koning, Arno Brok, reikte de provinciale stimuleringsprijs, een cheque van 500 euro, uit aan de redactieraad van het Skûtsje Journaal. De provinciale waarderingsprijs, een plaquette, ging dit jaar naar Frits Jansen, groot kenner van de historie en het huidige skûtsjesilen.

Eelkje Nicolai, directeur Particulieren Rabobank Sneek-ZuidwestFriesland

Eelkje Nicolai, directeur Particulieren Rabobank Sneek-ZuidwestFriesland, hield namens de SKS hoofdsponsor Friese Rabobanken een speech waarin zij alle betrokkenen bedankte voor hun inzet tijdens dit kampioenschap.

Pieter Ezn. Meeter (Akkrum) met de dagprijs van Sneek

Vervolgens werden de dagprijzen van de slotwedstrijd uitgereikt door Pier Damstra, wedstrijdcommissie Sneek. Dagwinnaar Pieter Ezn. Meeter (Akkrum) nam de zilveren Waterpoort in ontvangst.

SKS voorzitter René Nagelhout

SKS voorzitter René Nagelhout roemde de positieve aandacht voor het SKS skûtsjesilen in de media. Hij riep een ieder op om ook op social media positief en met respect voor elkaar te reageren. Tevens bedankte hij iedereen voor de mooie strijd op het water; op naar de volgende strijd in 2020.

Uit volle borst werd het Frysk volkslied gezongen

Eindpodium SKS kampioenschap 2019

Sytze Brouwer (Heerenveen) – Douwe Azn. Visser (Grou) – Albert Jzn. Visser (Lemmer)

De schippers werden een voor een naar voren gehaald door de dames van CSG Bogerman, die ook dit jaar weer assisteerden bij de eindhuldiging. Na het huldigen van de nummer 1, 2 en 3 van het eindklassement – Grou, Heerenveen en Lemmer – werd gezamenlijk It Frysk volkslied gezongen.

Na het officiële gedeelte was het tijd voor muziek & ontspanning!

Foto’s: Martin de Jong