Sprintwedstrijden 28 april a.s. | #SKS18

De start van het SKS-seizoen zal net als vorig jaar plaatsvinden op De Fluezen bij Elahuizen. Hier zullen op zaterdag 28 april a.s. de Sprintwedstrijden worden gehouden.

De wedstrijden worden geleid door WSV De Fluessen, aan de hand van onderstaande wedstrijdbepalingen:

1. Starten en zeilen volgens de procedure van het Handboek van de SKS. (Ofwel 1ste start 10 minutensein)
  2. Tijdens de startprocedure wordt i.p.v. een schot, gebruik gemaakt van de luchthoorn van het startschip.
  3. Er worden geen terugroepnummers getoond. Degene die te vroeg is gestart wordt niet gefinisht.
  4. Puntentelling volgens het Handboek van de SKS
  5. Degene met een valse start krijgt 14 strafpunten.
  6. Zo spoedig mogelijk na de finish van het laatst aangekomen skûtsje zal de volgende startprocedure beginnen.
  7. Er worden geen protesten behandeld.

Om 10.30 uur klinkt vanaf Startschip ‘Zevenwolden’ het startschot van de eerste serie wedstrijden. Afhankelijk van de wind zullen de skûtsjes 3 of 4 keer per serie starten. De tweede serie zal om 13.30 van start gaan en de wedstrijden eindigen rond 15.30 uur.

Wij kijken uit naar een prachtig en sportief skûtsjeseizoen en wensen iedereen veel succes!