Sicco van der Meer, erelid Skûtsje Kommisje Grou en lid van verdienste SKS

De SKS heeft Sicco van der Meer benoemd tot lid van verdienste. De bijbehorende versierselen zijn hem tijdens een bescheiden feestelijke bijeenkomst, waar ook Sicco’s vrouw bij aanwezig was, overhandigd door SKS-voorzitter René Nagelhout.

Sicco van der Meer was jarenlang verbonden aan de Skûtsje Kommisje Grou (SKG). Dertig jaar geleden trad hij toe tot het bestuur. Naast de functie van voorzitter waren er in die tijd geen ‘echte’ andere functies. Tijdens de eerste vergadering maakte Sicco van der Meer wat aantekeningen en werd door toenmalig SKG-voorzitter Feike Jan Hoekstra onmiddellijk gebombardeerd tot secretaris. Dat vond de voorzitter wel bij de nieuwkomer passen.

De afgelopen 25 jaar is Sicco van der Meer wedstrijdleider geweest. Een functie die hem op het lijf was geschreven. Zijn tomeloze jarenlange inzet voor het skûtsjesilen heeft het SKS-bestuur doen besluiten de scheidende wedstrijdleider te benoemen tot lid van verdienste.

Door de ‘eigen’ SKG is Sicco van der Meer benoemd tot erelid. Zijn naam is in een koperen plaat gegraveerd, dat wordt opgehangen in de roef van het skûtsje it Doarp Grou. Het is sinds 1958 traditie dat de namen van de schippers die op het Grouster skûtsje hebben gevaren alsook de namen van de ereleden in koper worden vereeuwigd en worden aangebracht in de roef. Zo zeilen ze tot in lengte van dagen mee op het skûtsje.

Sicco van der Meer, lid van verdienste van de SKS