SKS Skûtsjesilen en Hardzeildag Sneekweek ook dit jaar op dezelfde dag

Aanvangstijd SKS Skûtsjesilen Terherne – 8 augustus – tussen 15.30 en 15.50 uur!

In navolging van 2017 zullen ook dit jaar het SKS Skûtsjesilen en de Hardzeildag van de Sneekweek op dezelfde dag plaatsvinden. Na de geslaagde samenwerking slaan de Sintrale Kommisje Skûtsjesilen en de Koninklijke Watersportvereniging Sneek wederom de handen ineen om samen deze unieke zeildag te organiseren.

Deze uitzonderlijke combinatie van wedstrijden trok vorig jaar veel publiek naar het watersportdorp Terherne, het Starteiland en de Snitsermar. Ook nu rekent men op veel belangstelling aangezien de Sneekweek wereldwijd het grootste zeilevenement op binnenwater is en de SKS competitie al sinds jaar en dag – op de American Cup na – het drukst bezochte publiekszeilspektakel ter wereld is.

De start van de zeilwedstrijden in het kader van de Hardzeildag is 9.00 uur en om ca.13.00 is de laatste start. Het Skûtsjesilen begint ruim anderhalf uur later dan regulier, dus tussen 15.30 en 15.50 uur in plaats van 14.00 uur. Tijdens de wedstrijden zal beroeps- en recreatiescheepvaart geen gebruik kunnen maken van de vaargeul van het Prinses Margrietkanaal. Er worden dan bufferzones ingericht voor de beroepsvaart en voor de skûtsjevloot en volgers in het snelvaargebied bij Terherne. Het vaarverkeer wordt op de hoogte gebracht via de scheepvaartberichten van Rijkswaterstaat en Provincie Fryslân.