SKS tekent sponsorcontract met Rabobank en Interpolis

Commissie gaat kwestie Sneek onderzoeken

Woudsend 8 maart 2008 – Een speciale commissie gaat de gang van zaken rond de slotwedstrijd, de prijsuitreiking en de feestavond op het Starteiland in de Snitser Mar op een rijtje zetten. Aan de hand van de uitkomsten moeten de nodige maatregelen genomen worden. Dit alles naar aanleiding van klachten over de slotdag toen die samenviel met de opening van de Sneekweek.

Een voorstel van de Vereniging van Schippers en Bemanningsleden (VSB) om direct Lemmer als finaleplaats bij de zaak te betrekken, werd door meerderheid (32 van de 52 uitgebrachte stemmen) afgewezen. Waarnemend voorzitter Peter de Jong (Bouwe Westerdijk was ziek) kon meldden dat de eerste gesprekken met het Sneker gemeentebestuur, de stichting Skarsweagen en de SKS al zijn geweest.

Verder werd besloten een jaar met een zogeheten groene vlag te experimenteren. Een schipper die een overtreding maakt en protest krijgt aangezegd, kan een groene vlag zetten ten teken dat hij de fout erkent. Komt hij met die vlag over de finishlijn dan krijgt hij drie punten boven op zijn punten voor de finishplaats een maximum van 14 punten. Is hij derde en heeft hij een straf geaccepteerd, dan houdt hij de derde plaats, maar voor het kampioenschap krijgt hij 6 punten.

Ook is er een poging gedaan om het aantal wedstrijd in geval van afgelastingen op peil te houden. Mocht er in de eerste week een wedstrijd vervallen, dan kan uitgeweken worden naar de vrijdag op het Heegermeer, tot en met de eerste dag van Lemmer is er een inhaalmogelijkheid op de donderdagmorgen in de baai van de voormalige Zuiderzeehaven. Een voorstel om de wedstrijd van Langweer de volgende dag bij datzelfde dorp in te halen, haalde het niet.

Na afloop van de vergadering werd het sponsorcontract met Rabobank en Interpolis getekend. Speciaal voor die gelegenheid was directeur Rob Coolen (tweede van rechts) uit Tilburg naar Woudsend gekomen. Hij tekende namens Interpolis. Namens de Friese Rabobanken zetten Bauke Wybrandi (tweede van links) en Bert Roman (rechts) hun handtekening. Het bestuur werd vertegenwoordigd door Peter de Jong (midden) en Henk Frankema (links).

SKS contract