SKS-vaarroute

Al driekwart eeuw trekken de SKS-schippers met hun bemanningen van wedstrijdwater naar wedstrijdwater. Het jubileumjaar is vanwege de coronacrisis weliswaar zonder SKS-kampioenschap, maar de mooie vaarroute door het Friese landschap die de SKS-vloot jaarlijks volgt is meer dan een waterpad. Nu de SKS skûtsjes voorlopig nog geen wedstrijden mogen zeilen, is het een mooi moment om juist nu deze vaarroute optimaal te beleven. Op de kaart zijn de plaatsen, waar regulier de SKS haar wedstrijden zeilt, met elkaar verbonden als vaarroute voor een SKS-beleving op én rond het water. Ervaar de nostalgie van de SKS-kampioenschapstour en maak kennis met de SKS-dorpen, steden en streken met hun eigen charme én gastvrijheid.

De kaart met de SKS-vaarroute staat in het SKS Skûtsje Journaal 2020, dat net van de pers is, en verkrijgbaar is bij diverse boekhandels in Friesland. Maar u kunt het magazine ook bestellen via de link op onze website: Skûtsje Journaal bestellen.

Meer informatie over de routeplaatsen vindt u op: Waterland van Friesland en Merk Fryslân