Sneek wint Rabo Interpolis Hurdsilerij

Afgelopen vrijdag werd op de Snitser Mar de jaarlijkse Rabo Interpolis Hurdsilerij gehouden. Aangezien Súdwesthoek met twee skûtsjes van de partij was, waren er dit keer vijftien deelnemers. Aan boord van elk skûtsje konden medewerkers, dan wel relaties, van de SKS sponsoren zelf ervaren hoe het is om met deze prachtige, oude vrachtschepen een wedstrijd te zeilen.

De ochtendwedstrijd werd gewonnen door de Sneker Pan met aan boord Rabobank NW Friesland. Tweede werd het team van Heineken met het Bolwarder skûtsje en Joure eindigde met Rabobank Sneek ZW Friesland op de derde plaats. Na een gezamenlijke lunch in It Foarûnder op het Sneker Starteiland begonnen de skûtsjes gretig aan hun tweede wedstrijd. Dat resulteerde in een algehele valse start. Na de tweede start nam Grou, met aan boord Rabobank Heerenveen, de leiding en gaf deze positie gedurende de wedstrijd niet meer uit handen.

Sneek eindigde de middagwedstrijd op een tweede plaats en haalde daarmee de dagzege binnen. D’Halve Maen, met co-sponsor Invra plus, werd dankzij een vierde en derde plaats tweede in het eindklassement. Joure completeerde het ‘podium’. Al met al werd het een geslaagd evenement in aanloop naar het SKS kampioenschap. Aankomende zaterdag (6 juli) staat de Foarwedstriid bij Lemmer op het programma.

Uitslag Rabo Interpolis Hurdsilerij 2013:

Uitslag Rabo Interpolis Hurdsilerij 2013