Jappie Meeter stopt als schipper van het Ljouwerter Skûtsje

Leeuwarden, 23 september 2012

Jappie Meeter (53) debuteerde in 2007 als schipper op het Ljouwerter Skûtsje. Hier komt per 1 november 2012 een einde aan. Dit hebben het stichtingsbestuur en de schipper onlangs in goed overleg besloten. In de periode dat Jappie schipper is geweest, heeft hij blijk gegeven van een grote inzet en betrokkenheid en daarmee een wezenlijke bijdrage geleverd aan het reilen en zeilen van het Ljouwerter Skûtsje.

De Stichting Ljouwerter Skûtsje wil Jappie Meeter graag binnen haar gelederen behouden. Mede op basis van zijn brede technische kennis over schip, tuigage, etc., heeft Jappie een functie als Lid van de Technische Adviescommissie aangeboden gekregen. Hij staat hier niet negatief tegenover en heeft het aanbod in overweging.

Het bestuur wil graag dit jaar nog overeenstemming bereiken met een nieuwe schipper voor het seizoen 2013. Hiervoor zullen binnenkort verkennende gesprekken worden aangegaan.

Jappie Meeter stopt als schipper van het Ljouwerter Skûtsje

Foto: Martin de Jong