Provinciale stimulerings prijs 2010

De eigenarencommissie van de Sneker Pan kreeg de provinciale stimuleringsprijs 2010 uitgereikt

De provinciale stimulerings prijs is dit jaar uitgereikt aan de eigenarencommissie van de Sneker Pan. Het skûtsje de Sneker Pan is voor Sneek en omstreken een begrip geworden en  heeft een prominente ligplaats aan de Houkesloot. De afgelopen jaren is veel tijd en energie gestoken in het onderhoud en restauratie van het skûtsje. Daarnaast organiseert de commissie jaarlijks in nauwe samenwerking met het Dicky van der Werf fonds, de zeer gewaardeerde Waterpoortrace.  Op het skûtsje wordt tijdens het seizoen nooit gebruik gemaakt van motorische voortbewegingmiddelen, hetgeen tijdens de SKS wedstrijden in voor- ,hoofd- en naseizoen bij aan de authentieke uitstraling van de vloot. Deze eigenarencommissie houdt van stabiliteit. Vanaf 1962 wordt al met het huidige skûtsje gezeild en de commissie staat bekend om de trouw tussen schippers en stichting, wat heeft geleid tot 7 SKS kampioenschappen.